Aartsbisdom > Nieuws > Hulpbisschop Hoogenboom bij St. Calixtusfeest in Groenlo

Hulpbisschop Hoogenboom bij St. Calixtusfeest in Groenlo

De Groenlose geloofsgemeenschap (parochie St. Paulus) viert op zondag 12 oktober het jaarlijkse St. Calixtusfeest. Net als vorig jaar zal hulpbisschop Th. Hoogenboom celebrant zijn tijdens de pontificale Hoogmis op het feest van de heilige paus en martelaar Calixtus I, patroonheilige van de geloofsgemeenschap én beschermer van de stad Groenlo.

De viering in de basiliek (Kerkstraat 8 Groenlo) begint om 10.30 uur en wordt ondersteund met zang van de dames- en herenkoren van Groenlo en Eibergen, onder leiding van Rita te Riet. In deze viering zal nog niet de plechtige proclamatie plaatsvinden van de verheffing van de Calixtuskerk tot basiliek. Het tijdstip van deze proclamatieviering zal binnenkort worden vastgesteld. Na afloop is er koffie en thee in de St. Calixtuszaal en de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten.

Foto: St. Calixtus boven de ingang van de kerk (foto: Kwenisto)