Fonds Diaconie en Caritas

Binnen vele parochies van het Aartsbisdom Utrecht zijn mensen actief op het terrein van diaconie en caritas. Daarmee maken ze de evangelische oproep van het doen van werken van barmhartigheid concreet in het hier en nu.

Vaak worden initiatieven zoals voedselbanken en andere hulp georganiseerd vanuit de parochiële caritasinstelling. Het Aartsbisdom Utrecht onderschrijft dat caritas en diaconie wezenlijke en onvervreemdbare elementen zijn van Kerk-zijn en bijdragen aan de opbouw van parochies en lokale geloofsgemeenschappen met het oog op de komst van het Rijk Gods. Dat blijkt onder meer uit de Ariëns Prijs voor Diaconie die het aartsbisdom in 2003 in het leven heeft geroepen. En kardinaal Eijk brengt geregeld een dag lang werkbezoeken aan diaconale projecten in het aartsbisdom.

IBAN NL18INGB0000002703 t.n.v. het Aartsbisdom Utrecht te Utrecht, o.v.v. Fonds Diaconie en Caritas.

Uw gift kunt u ook via iDeal aan ons overmaken:

Meer weten over caritas en diaconie binnen het Aartsbisdom Utrecht?
Klik dan hier!