Fonds Bedevaarten

Bedevaarten zitten het Aartsbisdom Utrecht in het bloed. Dat bleek bijvoorbeeld in 2015, toen ruim 1.300 gelovigen kardinaal Eijk vergezelden tijdens een bedevaart naar Lourdes. Bedevaarten werken verbindend: binnen het aartsbisdom, maar ook binnen de nieuwe grote parochies.

Daarom heeft kardinaal Eijk een diocesane werkgroep bedevaarten opgericht, om het belang van bedevaarten als voeding en verrijking van katholiek en kerkelijk leven onder de aandacht te brengen. Behalve Lourdes staan onder meer ook Echternach, Rome en het Heilig Land op het diocesane bedevaartprogramma.

Tevens begeleiden de aartsbisschop, de hulpbisschoppen en vicarissen met regelmaat bedevaarten van groepen uit onze parochies naar Kevelaer, Banneux en andere door de Kerk erkende heiligdommen.

Wilt u helpen deze bedevaarten ook voor mensen met een kleine beurs mogelijk te maken? Geef dan via:

IBAN NL18INGB0000002703 t.n.v. het Aartsbisdom Utrecht te Utrecht, o.v.v. Fonds Bedevaarten.

Uw gift kunt u ook via iDeal aan ons overmaken:

Meer weten over de bedevaarten van(uit) het Aartsbisdom Utrecht?
Kijk dan eens op de bedevaartpagina van deze website!