Kunstwerk, uitgereikt aan de winnaar van de Ariëns PublieksPrijs 2022

Ariëns Prijs voor Diaconie 2025

De Ariëns Prijs voor Diaconie wordt in 2025 voor de achtste keer uitgereikt. Het Aartsbisdom Utrecht en de Stichting Het Ariëns-Comité vragen aan de parochies om diaconale initiatieven op het gebied van caritas en diaconie in het Aartsbisdom Utrecht door te geven “die het naar uw mening verdienen om eens in de schijnwerpers te staan, en juist ook een voorbeeld zijn en aldus tot diaconale navolging inspireren.” Voor het nomineren van een diaconaal initiatief kan ook gedacht worden aan “oecumenische activiteiten voortkomend uit samenwerking met niet-kerkelijke organisaties,” aldus mgr. Hoogenboom (vicaris-generaal Aartsbisdom Utrecht), Hub Crijns (vicevoorzitter Stichting Het Ariëns-Comité) en Tom van Vilsteren (diocesaan diaconaal werker).

Aanmeldingsprocedure
Via het formulier onderaan deze pagina kunt u activiteiten en projecten aanmelden. Doe dit s.v.p. vóór Kerstmis 2024: eind december sluit namelijk de termijn om initiatieven voor de dragen. Meer informatie over hoe u meedoet c.q. een initiatief kunt voordragen, leest u in het artikel ‘Doe mee aan de Ariëns Prijs voor Diaconie 2025’ uit bisdomblad ‘Op Tocht’ (editie september 2024). Hierin worden onder meer ook de criteria vermeld waaraan de initiatieven moeten voldoen en noemt de organisatie een aantal voorbeelden uit de praktijk.

Uitreiking
De uitreiking vindt plaats op zaterdag 25 oktober 2025 in het Titus Brandsma Huis te Deventer (Colmschate). Naast de Ariëns Prijs voor Diaconie wordt dan ook weer de PublieksPrijs uitgereikt. Voor de winnaars is er een geldbedrag en een kunstwerk. Ieder genomineerd initiatief ontvangt een aandenken. Vanuit het bezoek en het gesprek ontstaan verhalen, die gebundeld worden in het diaconale boekje Ariëns Prijs voor Diaconie 2025.

Nieuwsberichten over de Ariëns Prijs voor Diaconie 2025:

Aanmeldingsformulier Ariëns Prijs voor Diaconie 2025

Adres van de aanmelder(Vereist)
Adres van de contactpersoon van deze activiteit of dit project(Vereist)