Aartsbisdom > Nieuws > Herverdeling relaties diocesane diaconale werkers

Herverdeling relaties diocesane diaconale werkers

Het team van diaconale werkers van de Diocesane Kerkelijke Caritasinstelling (DKCI) is met het vertrek van Harry Scharrenborg en diaken Herman Rolfes en de komst per 1 november van Hans Oldenhof van samenstelling veranderd. De zomer was voor de DKCI in samenwerking met het Aartsbisdom Utrecht dan ook een periode van herbezinning en herbezetting. De toegroei naar minder parochies en daarmee naar minder PCI-besturen kan ook niet zonder gevolgen blijven voor de DKCI, omdat er op termijn minder eenheden zijn om te begeleiden. Daarom is het team teruggebracht van vier naar drie diocesane diaconale werkers.

Half oktober zijn de PCI-besturen, de parochiebesturen en andere betrokkenen middels een brief op de hoogte gebracht van de nieuwe indeling. “Zoals voorheen zullen de diocesane diaconale werkers ondersteund door het secretariaat van de DKCI zich concentreren op de ondersteuning en begeleiding van PCI-besturen, pastorale teams en het diaconale veld. Daarbij zullen zij zoeken naar mogelijkheden om, zoals het tevredenheidsonderzoek naar voren bracht, te ondersteunen op meer organisatorische, inhoudelijke ontwikkeling en op scholing ten behoeve van caritas en diaconie,” zo staat in deze brief te lezen.

Per 1 november ziet het relatiebeheer er als volgt uit:

• Mevr. L.A.M. (Bernanda) van den Hengel MA is verantwoordelijk voor alle relaties in het vicariaat Deventer, met uitzondering van de parochies H. Lebuinus en H. Kruis.
  • Deze laatste parochies vallen onder de verantwoordelijkheid van de heer drs. J.B.J (Hans) Oldenhof, die daarnaast verantwoordelijk is voor alle relaties in het vicariaat Arnhem.
  • Mevr. dr. Th.J.M. (Trees) Versteegen is verantwoordelijk voor het relatiebeheer in het vicariaat Utrecht.