Aartsbisdom > Nieuws > Hernieuwing tijdelijke professie Amanda bij Shalom

Hernieuwing tijdelijke professie Amanda bij Shalom

In de parochiekerk van Renkum heeft Amanda van de gemeenschap Shalom op woensdag 5 februari 2014 onder grote belangstelling haar tijdelijke geloften hernieuwd. De gemeenschap is nu een jaar in het Aartsbisdom Utrecht en werkt volop aan de taal en inburgering. In de maand maart worden zij daarbij ondersteund door gastgezinnen.

Vicaris Pauw (vicariaat Arnhem, waar Renkum onder valt): “Vele contacten met jongeren zijn al gelegd, getuige de vele jonge mensen die bij deze bijzondere plechtigheid aanwezig waren, die ook nog eens plaatsvond op een gewone doordeweekse dag.”

Shalom is een beweging met internationale ervaring op het gebied van sociaal-diaconaal werk, geloofsverkondiging, gezinspastoraat, jongerenwerk en retraites. Shalom is opgericht in 1982 en heeft wereldwijd 2300 leden. In Europa is Shalom onder meer gevestigd in Engeland, Frankrijk, Italië en Zwitserland. In Renkum zijn de priester Aristóteles, een lid (Samuel) en drie vrouwelijke geconsacreerde leken (Dorotéa, Danielle en Amanda) actief.

shalom-2 shalom-3

Tags: