Aartsbisdom > Nieuws > Herdenking Defensiepersoneel

Herdenking Defensiepersoneel

Het Nationaal Katholiek Thuisfront en de Dienst Rooms Katholieke Geestelijke Verzorging bij de Krijgsmacht organiseren op de eerste zaterdag na Allerzielen de Nationale Requiemviering, voor nabestaanden van overleden burgers en militairen van het defensiepersoneel. Dit jaar is deze viering op zaterdag 8 november in de Sint-Odulphuskerk aan de Hoofdstraat 35 te Best.

De Eucharistieviering begint om 11.00 uur, met als hoofdcelebrant Krijgsmachtbisschop J. Punt en als concelebrant vicaris-generaal mgr. A. Woolderink (tevens pastoor parochie St. Joris, Almelo). Hoofdkrijgsmachtaalmoezenier J. Post is diaken tijdens deze viering.

Muzikale medewerking wordt verleend door het koperkwintet van de fanfare ‘Bereden Wapens’ uit Vught en het koor van de Kathedrale Basiliek Sint-Bavo te Haarlem o.l.v. Sanne Nieuwenhuijsen. Er zijn vertegenwoordigers van diverse organisaties van binnen en buiten de krijgsmacht uitgenodigd. Aan het eind van de Eucharistieviering worden in een herdenkingsceremonie de namen van de dierbare overledenen genoemd en lichtjes voor hen ontstoken. Daarna zal de hoogste militair in rang, aanwezig in de kerk, een krans leggen ter nagedachtenis aan alle overledenen. Na afloop van de herdenking zijn nabestaanden welkom voor een samenzijn in het naast de kerk gelegen zalencentrum ‘Prinsenhof’.

3-herdenking-krijgsmachtpersoneel-1