Aartsbisdom > Nieuws > Heiligverklaring: gebedskaarten Moeder Teresa verspreid

Heiligverklaring: gebedskaarten Moeder Teresa verspreid

Paus Franciscus zal op zondag 4 september in Rome Moeder Teresa heilig verklaren. Vanwege deze bijzondere gelegenheid heeft het bisdom Roermond gebedskaarten gemaakt. Deze zijn ook in het Aartsbisdom Utrecht, het bisdom Rotterdam en het bisdom Breda onder de parochies en diverse andere instellingen verspreid. De heiligverklaring van Moeder Teresa is één van de hoogtepunten van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid.

Wereldwijd staat Moeder Teresa van Calcutta bekend als helper van armen en kleinen. In het gezicht van iedere mens in nood herkende zij het gelaat van Christus, die gezegd heeft: “Wat je aan de minste der Mijnen hebt gedaan, heb je aan Mij gedaan” (Mt. 25).

In Hengelo (Ov.) in de parochie De Goede Herder ligt aan de Meijersweg 10 de enige kerk in Nederland die naar Moeder Teresa is vernoemd. Deze Moeder Teresa geloofsgemeenschap organiseert daarom van 3 t/m 8 september diverse activiteiten rond de heiligverklaring:

Zaterdag 3 september: van 13.30 uur tot 17.00 uur is er een bezinningsmiddag rond het thema diaconie/barmhartigheid met de lezing ‘De werken van Barmhartigheid en de kunst’ door mevrouw J. van der Stappen, gevolgd door een vesperviering met als voorganger pastoraal werker H. Ogink.

Zondag 4 september: om 11.00 uur is er in de Moeder Teresa kerk een Eucharistieviering voor de hele parochie De Goede Herder, met als celebrant pastoor Oortman. Alle koren van de Moeder Teresa geloofsgemeenschap verlenen hun medewerking, ook is er een kindernevendienst en een crèche.
Om 13.30 uur worden beelden vertoond van de heiligverklaring in Rome, om 13.00 uur start de gezamenlijke brunch en presentatie van de diaconale werkgroepen. Voor de jeugd is er een springkussen. De feestelijke dag wordt om 15.00 uur afgesloten.

Dinsdag 6 september: om 9.30 uur is er een Woord- & Communieviering in de kapel.

Donderdag 8 september: viering bij de opening van het schooljaar voor het basisonderwijs in Hengelo-Zd. Hierin is ook aandacht voor de heiligverklaring. De vrijwilligersavond diezelfde dag is een gezellige avond voor alle vrijwilligers in de geloofsgemeenschap. Ieder die bij een of andere activiteit of werkgroep is betrokken is van harte welkom.

Utrecht moeder teresa-2016 - site

Tags: