Aartsbisdom > Nieuws > Goede Herder Parochie genomineerd voor ‘Parochie van het Jaar’

Goede Herder Parochie genomineerd voor ‘Parochie van het Jaar’

De omroep RKK heeft de vier genomineerden voor de Parochie van het Jaar-verkiezing bekendgemaakt. Het betreft de Heilige Willibrordusparochie uit Hillegom-Lisse-De Zilk, de parochie Heilige Antoinius Abt uit Schaijk-Reek, parochie Onze Lieve Vrouw van de Vrede uit Amsterdam en de Goede Herder Parochie uit Hengelo. De Parochie van het Jaar wordt gekozen op de landelijke Parochiedag, die op 28 januari wordt gehouden in Hilversum. Het thema van deze dag is: Van sprakeloosheid naar geloofsoverdracht.

De jury, bestaande uit Marlies de Jong (redacteur Katholiek Nederland TV), Leo Fijen (hoofd RKK Zendtijd) en Bert Elbertse (Hoofd Pers en Communicatie van de Bisschoppenconferentie), heeft gekeken welke parochie het meest opvallende initiatief heeft ontwikkeld om het geloof ter sprake te brengen. Andere jaren waren voor deze verkiezing drie genomineerden, maar de jury vindt dat de Goede Herder parochie een extra nominatie verdient vanwege het initiatief ‘Stage in de Goede Herder’. “Een eigentijdse kans om geloven ter sprake te brengen door leerlingen van middelbare scholen een maatschappelijke stage te laten lopen bij allerlei parochieactiviteiten.”
Zaterdagmiddag 28 januari wordt tijdens de Landelijke Parochiedag in Hilversum bekend gemaakt welke van de vier genomineerden tot Parochie van het Jaar is verkozen. Podcastpriester en RKK-presentator Roderick Vonhögen zal de presentatie verzorgen. De winnende parochie ontvangt dan uit handen van de bijna 100-jarige zuster Van der Lee een door haar gemaakt beeld van Sint Christoffel, de patroonheilige van de reizigers.

Tags: