Aartsbisdom > Nieuws > Gezocht: het mooiste van katholiekleven.nl

Gezocht: het mooiste van katholiekleven.nl

In 2016 startte katholiekleven.nl als videokanaal van de Nederlandse bisschoppen. “Tijd om de balans op te maken. We verzamelen de mooiste verhalen van katholiekleven.nl,” zo meldt de juni-uitgave van de nieuwsbrief ‘katholiek leven vandaag’. “Welke video, foto of podcast is jouw favoriet en waarom?”

Onder de reacties worden drie exemplaren verloot van het eerstvolgende nummer van ‘Kerkelijke Documentatie’, met daarin onder meer de apostolische exhortatie van paus Franciscus ‘Gaudete et exsultate’ (Verheugt u en juicht) over de roeping tot heiligheid in de wereld van vandaag. Dit document verscheen in april.

Projectcoördinator Daphne van Roosendaal legt uit: “We zijn als redactie erg benieuwd naar de items die het meest worden gewaardeerd. Deze zomer zullen we als redactie nadenken over het vervolg van katholiekleven.nl en de programmering in 2019. Daarom doen we een beroep op alle volgers van katholiekleven.nl om via een favoriet input te geven. We zijn benieuwd welke filmpjes, fotoseries en podcasts die we hebben gemaakt het meest worden gewaardeerd en waarom.”
Op de pagina ‘Video’s uit het Aartsbisdom Utrecht’ op deze website zijn de video’s die gemaakt zijn in het Aartsbisdom Utrecht overzichtelijk bij elkaar geplaatst. Zoals het filmpje over het initiatief ‘24 uur voor de Heer’, met pastoor Los van de parochie Licht van Christus. Goed bekeken werd de video over het diaconaal werkbezoek dat kardinaal Eijk eind 2017 bracht aan onder meer een boerderij in Twente. Hij ging daar in gesprek met agrariërs, zoals de jonge melkveehouder Thijs Damhuis en met Nicole Scholten-Linde, voorzitter van LTO Noordoost Twente.
In enkele andere ‘Utrechtse’ video’s geeft mgr. Woorts aan de hand van het Middelrijns altaar tekst en uitleg bij een aantal christelijke feesten. Daarnaast vertelt Rianne van Boxtel in een filmpje over de zorg als haar roeping en gaat kardinaal Eijk in op de plaats die zorg heeft in het geloof en spreekt hij over het verschil tussen zorg en hulpverlenen. In andere video’s worden diverse gelovigen in het aartsbisdom bevraagd op wat hen inspireert.

Reageren (vóór 1 juli 2018) kan via contact@katholiekleven.nl.

Download hier de juni-editie van de Nieuwsbrief ‘katholiek leven vandaag’

Tags: