Aartsbisdom > Nieuws > Gevarieerd februarinummer bisdomblad Op Tocht

Gevarieerd februarinummer bisdomblad Op Tocht

Medio februari is de tweede editie van bisdomblad ‘Op Tocht’ van 2018 verschenen. Voor dit februarinummer sprak de redactie onder meer met pater Ignatius Maria van de Broeders van Sint Jan, de pastoor van de Gerardus Majellaparochie in Utrecht. Dit interview is het eerste in een reeks gesprekken met religieuzen die actief zijn in het Aartsbisdom Utrecht. Volgens Ignatius Maria heeft het religieus leven in Nederland zeker toekomst: “Maar het zal er grotendeels anders uitzien. We worden oases, trekpleisters.”

Op Tocht 02-2018.inddVerder in deze ‘Op Tocht’: een verslag van de Kostersdag die onlangs in de Utrechtse binnenstad werd gehouden en aandacht voor twee andere jaarlijkse dagen – de Religieuzendag (dit keer in Zenderen) en de Diakendag die in Apeldoorn werd georganiseerd.
Verder bevat dit februarinummer kort nieuws uit de parochies van het aartsbisdom en berichten vanuit de priesteropleiding het Ariënsinstituut. Plus vanuit de diaconie een artikel over armoede in de Franciscaanse familie, met (historische) informatie plus een gesprek met diaken Theo Reuling uit Didam. De Brief voor de Veertigdagentijd die kardinaal Eijk op Aswoensdag publiceerde, ontbreekt uiteraard ook niet in dit februarinummer van ‘Op Tocht’.

– Klik hier voor de Vastenbrief van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’ of om dit nummer na te bestellen