Aartsbisdom > Nieuws > Gebedskaart verspreid vanwege Aswoensdag

Gebedskaart verspreid vanwege Aswoensdag

Het Aartsbisdom Utrecht heeft in de aanloop naar Aswoensdag een gebedskaart verzonden naar de parochies voor mensen die graag stil willen staan bij Aswoensdag, maar vanwege de coronamaatregelen niet op de gebruikelijke wijze aan de uitreiking van het askruisje kunnen deelnemen.

Parochies kunnen de kaart bijvoorbeeld in een dagkapel of andere publiek toegankelijke plaats leggen. Op de kaart staan enkele gebeden en een korte overweging die aansluiten bij het vieren van Aswoensdag in coronatijd. Deze gebedskaart is door het bisdom Roermond gemaakt en is ook in enkele andere bisdommen verspreid. “De gebedskaart vervangt het liturgische moment van de asoplegging niet,” zo meldt het bisdom Roermond, “maar biedt onder de huidige omstandigheden mensen wel de gelegenheid om bij Aswoensdag stil te staan.”

De kaart is ook digitaal beschikbaar (PDF-bestand): klik op de afbeelding hieronder