Aartsbisdom > Nieuws > Gebedsestafette bereikt Achterhoek

Gebedsestafette bereikt Achterhoek

Deze week reist er een bijzondere icoon door de Achterhoek. Diaken Anton ten Klooster (rechts) ging hem ophalen bij pastoraal werker Simon Nagelmaeker. Zo werd de icoon overgedragen van de parochie H. Paulus aan de parochie HH. Twaalf Apostelen. Het Aartsbisdom Utrecht laat de Christusicoon van parochie naar parochie reizen in het kader van het Jaar van de Priester. Met deze gebedsestafette om roepingen, een initiatief van de diocesane Roepingenraad, worden iedere week andere gemeenschappen uitgenodigd te bidden om roepingen tot het priesterschap.

Rector Kuipers van het Ariënskonvikt is in het weekend van 7 en 8 februari te gast in Vierakker, Borculo, Hengelo en Zutphen. Hij viert daar de Mis en zal preken over roeping. Op 9 februari zal diaken Anton ten Klooster meer vertellen over zijn eigen roeping en zijn ervaringen op de priesteropleiding. Die avond begint om 19.30 uur in het parochiecentrum in Hengelo. Aan het eind van de avond zal de icoon doorgegeven worden aan de parochie H. Lebuïnus te Deventer.

‘Jaar van de priester’
Paus Benedictus XVI heeft dit jaar uitgeroepen tot het ’Jaar van de priester’. Een jaar waarin priesters uitgenodigd worden hun roeping te verdiepen, en waarin allen gevraagd worden om hen daar bij te helpen. Ook wordt er gebeden voor nieuwe priesters. Dat is broodnodig: de verwachting is dat er over vijf jaar nog maar net voldoende priesters zijn om in elke parochie één priester te benoemen. Daarom wordt gevraagd om gebed voor roepingen en wordt op een positieve manier aandacht geschonken aan het priesterschap.

Tags: