Aartsbisdom > Nieuws > G.M.J. van der Vegt benoemd als plebaan Sint Catharinakathedraal

G.M.J. van der Vegt benoemd als plebaan Sint Catharinakathedraal

Aartsbisschop Eijk heeft G.M.J. van der Vegt per 1 januari 2010 benoemd tot plebaan van de Sint Catharinakathedraal, tot pastoor van de Salvatorparochie en tot rector van de Sint Willibrorduskerk te Utrecht. Van der Vegt is nu nog pastoor van het parochieverband Zuid-West Salland (Deventer en omgeving). Hij volgt N.M. Schnell op, die per 1 januari 2010 rector wordt van de Priester- en Diakenopleiding Bovendonk in Hoeven (bisdom Breda).

Van der Vegt werd op 7 oktober 1957 in Dalfsen geboren. Na de MTS en de HTS koos hij voor de priesteropleiding Rolduc in het bisdom Roermond. Eerder dit jaar vierde pastoor Van der Vegt dat hij 25 jaar geleden door bisschop Gijsen van Roermond tot priester werd gewijd. Samen met zeven jaargenoten ontving hij op 16 juni 1984 de priesterwijding.
Na de wijding werkte Van der Vegt enkele jaren in Venray, Maasniel (bij Roermond) en Venlo, tot hij in 1991 terugkeerde naar het Aartsbisdom Utrecht. Hij werkte eerst twaalf jaar in de parochie van Mijdrecht en werd in 2004 benoemd in de parochies in Deventer en Olst-Wijhe. Deze maken sinds 2007 deel uit van het parochieverband Zuid-West Salland dat bestaat uit de parochies van Olst, Wijhe, Boerhaar, Boskamp, Lettele, Schalkhaar, Colmschate en de vijf locaties van de parochie Lebuinus in Deventer. In totaal bestaat het samenwerkingsverband uit twaalf geloofsgemeenschappen.

vandervegt