Aartsbisdom > Nieuws > Fotowedstrijd rond barmhartigheid Zwolle

Fotowedstrijd rond barmhartigheid Zwolle

Het Diaconaal Platform Zwolle organiseert deze zomer de fotowedstrijd ‘Zie de mens’. Bij dit diaconaal platform is onder andere de Thomas a Kempis parochie in Zwolle aangesloten. Fotografen kunnen ervoor kiezen de mens in beeld te brengen in twee categorieën: barmhartigheid of spiritualiteit.

In de categorie barmhartigheid spelen de werken van barmhartigheid uiteraard een belangrijke rol. De bedoeling is om mensen die vaak ongezien blijven en achterblijven in onze samenleving in beeld te brengen. In de categorie spiritualiteit gaat het om “de mens die we zien in zijn eigen omgeving in geloof, hoop en liefde,” aldus de website van het Diaconaal Platform.

Doel van het project is het zichtbaar maken van de diaconale beweging in Zwolle. “Het moet meer laten zien van de sociale nood en hoe de kerken hier actief in zijn in de stad Zwolle en omgeving. Het project dient versterkend te werken in de mondiale thematiek van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid,” aldus de organisatie.
Inzenden van de foto’s kan tot 1 oktober 2016. De winnaars worden begin november gepresenteerd middels een bijzondere tentoonstelling. Voor de regels rond de fotowedstrijd, zie: www.diaconaalplatformzwolle.nl. Foto’s kunnen worden gestuurd naar: info@ziehierdemens.nl.