Aartsbisdom > Nieuws > Eucharistieviering op tv (3 april) vanuit Baarn

Eucharistieviering op tv (3 april) vanuit Baarn

De rechtstreekse tv-uitzending van de Eucharistieviering komt op 3 april, de tweede zondag van Pasen, vanuit de H. Nicolaaskerk te Baarn. Celebrant is pastoor Joachim Skiba van de parochie HH. Martha en Maria, waartoe Baarn behoort.

“Deze tweede zondag van Pasen werd door paus Johannes Paulus II uitgeroepen tot zondag van de goddelijke barmhartigheid. Hij deed dit naar aanleiding van de verschijningen van de barmhartige Jezus aan zuster Faustina Kowalska, die – ook door Hem – officieel heilig werd verklaard. Ieder van ons heeft barmhartigheid nodig…,” aldus pastoor Skiba.
Voorafgaand aan de H. Mis wordt het Geloofsgesprek uitgezonden. Ditmaal spreekt Leo Fijen met parochiebestuurslid Margriet Nota-van Kampen. Zij is onder meer lectrice en gaat voor in gebedsvieringen.

– Geloofsgesprek: 10.15 uur op NPO 2
– Eucharistieviering: 10.30 uur op NPO 2