Aartsbisdom > Nieuws > Engelse en Spaanse vertaling protocol publieke vieringen

Engelse en Spaanse vertaling protocol publieke vieringen

Zoals eerder bekend gemaakt, worden met ingang van 1 juni de publieke liturgievieringen hervat in de parochies en andere instellingen van de Rooms-Katholieke Kerk. Hiervoor hebben de Nederlandse bisschoppen vorige week het protocol ‘Kerkelijk Leven op anderhalve meter’ vastgesteld. Dit protocol is nu ook beschikbaar in het Engels en het Spaans.

Het protocol ‘Kerkelijk Leven op anderhalve meter’ bestaat uit een algemene factsheet met drie deelprotocollen: een deel gericht op gelovigen, een deel gericht op bedienaren en een deel gericht op kerkgebouwen. De factsheet en het protocol voor de gelovigen zijn vertaald in het Engels en het Spaans, zodat ook anderstalige gelovigen zich kunnen informeren over de nieuwe situatie.

Downloads:

UPDATE 25 JUNI:

Naar aanleiding van de persconferentie van het kabinet op 24 juni zijn het factsheet en de protocollen op een aantal punten aangepast.
Klik hier voor deze nieuwe versies (Nederlandstalig).