Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus priester Wim Ebing overleden

Emeritus priester Wim Ebing overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving op 12 december 2013 het bericht van het overlijden van de zeereerwaarde heer Willem Evert Ebing. Hij werd op 20 maart 1955 priester gewijd in de Orde van de Minderbroeders Franciscanen.

In 1970 werd Ebing geïncardineerd in het Bisdom Haarlem. Na zijn emeritaat, in 1986, kwam hij in Ede (gelegen in de huidige Z. Titus Brandsmaparochie) wonen. Aldaar was hij sindsdien een regelmatige en gewaardeerde assistent in de St. Antonius van Paduakerk.

De gezongen Requiemmis wordt gehouden op woensdag 18 december 2013 om 11.00 uur in de R.K. Kerk St. Antonius van Padua, Stationsweg 110 te Ede. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de R.K. Begraafplaats aan de Prins Bernhardlaan te Ede. Voorafgaand aan de H. Mis is er van 10.30-11.00 uur gelegenheid tot condoleren achter in de kerk.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.