Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor Tersteeg overleden

Emeritus pastoor Tersteeg overleden

In Schalkwijk is op 19 april emeritus pastoor A.J. Tersteeg overleden. Hij werd geboren te Utrecht op 9 januari 1932. Na zijn priesterwijding op 19 juli 1959 was hij achtereenvolgens kapelaan te Denekamp en Apeldoorn (H. Theresia). In maart 1973 volgde zijn benoeming tot pastoor van de parochie H. Oswaldus te Zeddam. Vanaf juli 1980 tot januari 1994 was hij deken van het dekenaat ‘s-Heerenberg. Op 1 september 1999 ging hij met emeritaat.

In het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht op 19 april verstuurde, schrijft aartsbisschop Eijk onder meer: “Ton Tersteeg was pastor in hart en nieren. Waar hij kwam, wilde hij mensen met God en met elkaar verbinden. […] Vol belangstelling, liefdevol en zorgzaam. In en buiten de liturgische vieringen toonde hij zich aandachtig en innemend. En hij was altijd bedacht op het belang van de kerkelijke gemeenschap, die hij ook bestuurlijk op belangrijke wijze heeft gediend.” De Eucharistie ten Uitvaart wordt gevierd op dinsdag 26 april om 10.30 uur in de H. Michaëlkerk, Jhr. Ramweg 18 te Schalkwijk. Aansluitend vindt de begrafenis plaats.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.