Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor P.M.M. Poppelaars overleden

Emeritus pastoor P.M.M. Poppelaars overleden

Petrus Marinus Maria Poppelaars, priester van het Aartsbisdom Utrecht, is op 9 februari 2017 te Nieuwegein overleden. Hij werd geboren te Ulvenhout op 21 augustus 1945. Na zijn priesterwijding op 25 oktober 1986 werd hij benoemd tot pastor in de H. Remigius-parochie te Duiven. Op 1 januari 1989 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Maria Koningin te Deventer binnen het samenwerkingsverband van de parochies H. Maria Koningin en H. Joannes Vianney te Deventer.

Op 1 oktober 2000 werd hij vervolgens benoemd tot pastoor van de H. Hart-parochie te Maarssen, de R.K. Verrijzenisparochie te Maarssenbroek en de H. Johannes de Doperparochie te Breukelen en tot pastor in de regio Maarssen-Maarssenbroek-Breukelen-Kockengen. Op 1 juli 2004 werd hij benoemd tot pastor van de parochies binnen het parochieverband Vecht en Venen, die per 1 januari 2010 zijn samengevoegd tot de nieuwe parochie St. Jan de Doper. Op 1 augustus 2010 ging hij met emeritaat.

“Piet Poppelaars was een late roeping. Na de middelbare school koos hij voor een baan in het midden- en kleinbedrijf en ging werken in een drogisterij. Daar leerde hij dat de klant koning is en groeide hij ook in een houding van dienstbaarheid, die hem later ook zou kenmerken in zijn priesterlijke arbeid,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden.
“Piet had een rijk gebedsleven, dat hij op heel persoonlijke wijze vorm gaf. Helaas werden zijn laatste levensjaren een kruisweg omdat zijn gezondheid hem steeds meer in de steek liet; het was letterlijk iedere keer vallen en opstaan.”

De avondwake vindt plaats op donderdag 16 februari om 19.00 uur in de H. Hart kerk, Breedstraat 1 te Maarssen.

De Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op vrijdag 17 februari om 10.30 uur in H. Ansfridus kerk, Jacob Catslaan 26 te Amersfoort. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de Rooms-Katholieke Begraafplaats Maranatha, Dodeweg 31 te Leusden.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht