Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor P.A.J. van der Borgh overleden

Emeritus pastoor P.A.J. van der Borgh overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op Witte Donderdag 18 april 2019 in verzorgingshuis De Koperhorst te Amersfoort in de Heer is overleden de zeereerwaarde heer Petrus Alphons Johan van der Borgh, priester van het bisdom Châlons-en-Champagne.

Hij werd geboren te Blaricum op 23 september 1930. Na zijn priesterwijding op 29 juni 1959 was hij pastoraal werkzaam in diverse parochies in het bisdom Châlons-en-Champagne (Frankrijk). Op 1 december 1989 werd hij benoemd als pastoor van de H. Catharinaparochie te Nijkerk. Met ingang van 15 september 1995 werd hij benoemd als pastoor van de H. Michaëlparochie te Schalkwijk. Na zijn emeritaat op 1 januari 2001 was hij pastoraal actief in verzorgingshuis De Koperhorst te Amersfoort en sinds 2007 ook in Amsterdam.

Kardinaal Eijk: “Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Pastor Van der Borgh is begraven op de R.K. Begraafplaats, gelegen aan de Kerklaan 17 te Blaricum. Correspondentieadres: Paladijnenweg 463, 3813 KD Amersfoort.