Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor A.J.M. Sturkenboom overleden

Emeritus pastoor A.J.M. Sturkenboom overleden

Te Naarden is op 22 november in de Heer overleden de zeereerwaarde heer Albertus Johannes Maria Sturkenboom, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Utrecht op 15 maart 1941. Na zijn priesterwijding op 19 juli 1965 studeerde hij dogmatische theologie te Nijmegen. Met ingang van 21 februari 1970 werd hij benoemd tot pastor te Ede, in het bijzonder voor de zielzorg in de St. Antoniusparochie.

Per 1 mei 1971 werd hij benoemd tot pastor in het gebied van de Utrechtse Heuvelrug met als standplaats Leersum en per 1 december 1973 volgde zijn benoeming tot deservitor van de St. Andreasparochie te Leersum. Met ingang van 27 mei 1977 werd hij benoemd tot pastor en deservitor van de St. Petrus’ Bandenparochie te Driebergen-Rijsenburg en per 1 juni 1990 werd hij tevens benoemd tot deken van het dekenaat Zeist. Per 1 oktober 1993 werd hij benoemd tot deken van het nieuw opgerichte dekenaat Veluwe-Flevoland en tot lid van de Bisdomraad. Met ingang van 1 april 1994 werd hij eervol ontslagen als pastor en deservitor van de St. Petrus’ Bandenparochie te Driebergen-Rijsenburg. Op 1 januari 2005 volgde zijn benoeming tot pastoor van de parochies H. Catharina te Barneveld, De Goede Herder te Ermelo, H. Catharina te Nijkerk en H. Maria Zuivering te Putten en per 1 februari 2005 werd Sturkenboom tevens benoemd tot pastoor van de St. Jozefparochie te Achterveld en de St. Jozefparochie te Leusden. Met ingang van 1 oktober 2005 werd hij eervol ontslagen als deken van het dekenaat Veluwe-Flevoland en als lid van de Bisdomraad. Per 6 februari 2006 werd hij tevens benoemd tot pastoor van de H. Paulusparochie te Hoevelaken. Op 1 januari 2011 werd hij benoemd tot pastoor van de nieuwe parochie St. Lucas. Met ingang van 1 januari 2012 ging hij met emeritaat.

De Eucharistie ten uitvaart wordt gevierd op maandag 2 december 2019 om 13.30 uur in de kapel van de R.-K. Begraafplaats St. Barbara, Prinsesselaan 2A te Utrecht. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op voornoemde begraafplaats.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht