Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus-diaken Vaalt overleden

Emeritus-diaken Vaalt overleden

In Verpleeghuis Eugeria te Almelo is op 25 januari jl. emeritus-diaken H.G.M. Vaalt overleden. Hij werd geboren te Borne op 10 oktober 1924 en zijn wijding tot permanent diaken vond plaats op 26 december 1986. Hij diende de Heer als diaken van de H. Stephanusparochie te Borne. Op 15 september 2007 ging hij met emeritaat.

Hennie Vaalt werd door Adrianus kardinaal Simonis tot permanent diaken gewijd in de H. Stephanuskerk te Borne. In het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht op 27 januari verstuurde, schrijft aartsbisschop Eijk onder meer: “Vanaf zijn wijding was hij nauw betrokken bij het werk in de parochie. Hij maakte deel uit van diverse parochiële werkgroepen, waaronder de liturgische werkgroepen, en hij leidde vaak avondwakes. Hij besteedde veel aandacht aan het bezoeken van mensen die hulp nodig hadden of die aan huis gekluisterd waren. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken.”
De Eucharistie ten Uitvaart wordt gevierd op zaterdag 29 januari 2011 om 10.30 uur in de parochiekerk van de H. Stephanus te Borne. Aansluitend vindt de begrafenis plaats op de Algemene Begraafplaats, Oude Almeloseweg te Borne.

Lees hier het volledige overlijdensbericht.