Aartsbisdom > Nieuws > Eerste verjaardag pontificaat paus Franciscus

Eerste verjaardag pontificaat paus Franciscus

De Kerk van Rome viert donderdag 13 maart de eerste verjaardag van het pontificaat van paus Franciscus. Omroep RKK zendt die middag op Nederland 2 een special uit over de huidige paus (16.05-16.55 uur).

In de special, getiteld Het jaar van Franciscus, gaan RKK-presentatoren Roderick Vonhögen en Wilfred Kemp op zoek naar antwoorden op vragen als: Wat is het geheim van de jezuïet Jorge Bergoglio, die als paus Franciscus de harten van velen veroverde? Hoe komt het dat hij het imago van de Katholieke Kerk met enkele gebaren en vriendelijke woorden zo snel wist op te poetsen? In de uitzending van bijna een uur worden de belangrijkste wapenfeiten en optredens van de Argentijnse paus op een rij gezet, zo kondigt de omroep aan op zijn website.

Tags: