Aartsbisdom > Nieuws > Eerste ‘Op Tocht’ van 2017 verschenen

Eerste ‘Op Tocht’ van 2017 verschenen

Deze week is de eerste Op Tocht van 2017 verschenen. Op de (vernieuwde) omslag van het blad van het Aartsbisdom Utrecht prijkt een foto van de replica van het beeld van OLV van Fatima, dat deze maanden in het aartsbisdom te gast is. Deze foto werd gemaakt tijdens de VNB-dag in Amersfoort, waarvan in het binnenwerk uitgebreid verslag wordt gedaan.

Voor deze editie werd ook aangeschoven bij een cursusavond van de JohannesAcademie in Utrecht. Daarin geven de Broeders van Sint Jan geïnteresseerden onderricht in theologie en filosofie, om gelovigen te helpen hun intellect te ontwikkelen en op een juiste wijze te gebruiken. Verder bevat dit nummer een verslag van het bezoek dat enkele bisschoppen (onder wie kardinaal Eijk en hulpbisschop Woorts) brachten aan het Joods Historisch Museum. Daar waren onder andere bijzondere manuscripten uit de Vaticaanse bibliotheek te zien.

Op Tocht 01-2017

Ook in dit januarinummer: een overzicht van een aantal activiteiten die in 2017 op de agenda staan, de column van kardinaal Eijk en veel nieuws vanuit de diaconie. Zo staat in het komend jaar in ‘Op Tocht’ het zoeken en vinden van gezichten van armoede centraal: het blijkt niet altijd makkelijk voor een parochie of caritasinstelling om de doelgroep te bereiken. Schaamte speelt daarin een belangrijke rol. Ook bevat deze editie van het Utrechtse bisdomblad een overzicht met tips voor betrokkenen in de parochies bij de ondersteuning van de opvang van asielzoekers.

Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
Klik hier voor een abonnement op Op Tocht

Tags: