Aartsbisdom > Nieuws > Eerste nummer van ‘Op Tocht’ van 2015

Eerste nummer van ‘Op Tocht’ van 2015

Eind vorige week is de eerste Op Tocht van het nieuwe jaar verschenen. Deze editie van het bisdomblad van het Aartsbisdom Utrecht besteedt in woord en beeld ruimschoots aandacht aan de proclamatie van de verheffing van de H. Calixtuskerk in Groenlo tot basiliek.

Verder schreef mgr. Woorts, bisschop-referent voor Kerk en Jodendom, een artikel over de “blijvend actuele boodschap” van de verklaring Nostra aetate die vijftig jaar geleden werd aangenomen door het Tweede Vaticaans Concilie

Ook in dit nummer: een overzicht van een aantal acties, activiteiten en bedevaarten die in 2015 op de kalender staan, de column van kardinaal Eijk (ditmaal over jonge religieuzen), het leerhuis Caritas en Diaconie in 2015 en de Vastenaktie wandeldagen, die dit jaar in Twente plaatsvinden.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op Op Tocht