Aartsbisdom > Nieuws > Eerste inschrijving WJD-reis Aartsbisdom Utrecht

Eerste inschrijving WJD-reis Aartsbisdom Utrecht

Hulpbisschop Woorts en vicaris Pauw (Jeugd en Jongeren) hebben zich op 30 september via de website van bedevaartorganisatie VNB ingeschreven voor de Wereldjongerendagen in Krakau, die in juli 2016 plaatsvinden. De eerste inschrijving vond plaats in het bijzijn van Amanda Praseres, één van de twee diocesane jongerenwerkers die de Utrechtse deelname aan de Wereldjongerendagen coördineren.

Er zullen na deze eerste inschrijving de komende maanden nog veel inschrijvingen volgen, zo verwacht Amanda Praseres. “We willen uiteraard met zoveel mogelijk jongeren uit het aartsbisdom naar Krakau reizen. Tijdens deze reis willen we onder meer ontdekken wat het geloof voor de Poolse bevolking betekent. Daarom hebben we ook een voorprogramma georganiseerd in het Poolse bisdom Opole.”
De Utrechtse WJD-reis heet ‘Ontmoet Papa Wojtyla’. Polen is immers het geboorteland van de heilige paus Johannes Paulus II, door de Polen liefkozend ‘Papa Wojtyla’ genoemd. Deze vaderlijke paus is ook de ‘vader van de WJD’. Amanda Praseres: “Tijdens de WJD-reis van het Aartsbisdom Utrecht treden we in zijn voetsporen: zo bezoeken we onder meer zijn geboortehuis in Wadowice, zijn parochie en een museum dat aan hem is gewijd.”
Om zoveel mogelijk Utrechtse jongeren te enthousiasmeren voor de WJD in Krakau worden er in de komende maanden verschillende infoavonden in het bisdom georganiseerd. “Daar vertellen we meer over onze reis en over het geloofsfeest dat de WJD is. Tijdens de WJD ervaar je namelijk dat het geloof wereldwijd nog springlevend is. Dat mag je niet missen,” aldus Amanda Praseres.

Inschrijven kan via de website van de bedevaartorganisatie VNB, die voor het aartsbisdom de WJD-reis naar Polen organiseert.

Tags: