Aartsbisdom > Nieuws > Diocesane impulsdag voor begeleiders van jongeren, tieners en misdienaars

Diocesane impulsdag voor begeleiders van jongeren, tieners en misdienaars

Evenals voorgaande jaren vindt er in 2014 een diocesane impulsdag plaats voor begeleiders van jongeren, tieners en misdienaars. Deze dag wordt georganiseerd op 15 maart en is bestemd voor alle begeleiders, pastoraal werk(st)ers, diakens en priesters in het Aartsbisdom Utrecht die met jongeren (16-30 jr.), tieners (12-15 jr.) of misdienaars te maken hebben.

De bijeenkomst vindt plaats in de parochiezaal van de Onze Lieve Vrouw Tenhemelopneming kerk in Apeldoorn (Stationsstraat 13). De dag begint om 11.00 uur (welkom vanaf 10.30 uur) en eindigt om 16.30 uur.

Op deze dag zal dr. Monique van Dijk-Groeneboer de deelnemers inleiden in de geloofsbeleving van jongeren en tieners. Monique van Dijk‐Groeneboer is coach en supervisor en heeft een eigen praktijk voor begeleiding en advies op het gebied van identiteit en levensbeschouwing. Ze begeleidt managers en werknemers van diverse organisaties, met vooral veel ervaring in zorg‐ en onderwijsinstellingen. Ze is daarnaast socioloog en psycholoog, werkt al jaren in het universitair onderwijs en heeft veel kennis over jongeren en religie. Ze is redacteur van het Handboek Jongeren en Religie.

In de workshops voor begeleiders van jongeren en tieners staan goedlopende projecten voor deze doelgroepen centraal. Ook zijn er workshops voor begeleiders van misdienaars.

De kosten voor deze dag bedragen € 5,- p.p. Opgave kan tot zondag 9 maart door te mailen naar diocesaan jongerenwerker Hao Tran: tran@aartsbisdom.nl.

Programma (globaal):
10.30 uur Inloop met koffie en thee
11.00 uur Welkom
11.15 uur Kennismaking
11.45 uur Inleiding door Monique van Dijk-Groeneboer
12.15 uur Lunch (wordt verzorgd)
13.00 uur Workshopronde I

Goedlopende projecten voor tieners en jongeren:
1. Tienerprojecten: Rock Solid en Life Teen
2. Jongerenprojecten: Meet & Eat en Nightfever
3. Diaconieprojecten voor tieners en jongeren: Diaconaction en M25

Workshop voor begeleiders van misdienaars:
Hoe kun je misdienaars in de parochie recruteren, coördineren en instrueren?

14.00 uur Pauze
14.30 uur Workshopronde II

Goedlopende projecten voor tieners en jongeren:
1. Tienerprojecten: Rock Solid en Life Teen
2. Jongerenprojecten: Meet & Eat en Nightfever
3. Diaconieprojecten voor tieners en jongeren: Diaconaction en M25

Workshop voor begeleiders van misdienaars:
Informatie over de misdienaarsdag en over praktisch misdienen

15.30 uur Gebedsviering
16.00 uur Napraten met hapje en drankje