Aartsbisdom > Nieuws > Diocesaan diaconaal werker Herman Rolfes vertrekt

Diocesaan diaconaal werker Herman Rolfes vertrekt

Per 1 augustus 2018 neemt permanent diaken drs. J.H. (Herman) Rolfes afscheid als diocesaan diaconaal werker, verbonden aan de Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling van het Aartsbisdom Utrecht (DKCI). Met ingang van dezelfde datum legt hij ook de functie van missiesecretaris van het Aartsbisdom Utrecht neer.

In zijn nieuwe functie bij de Gemeente Oss gaat hij zich als adviseur bezighouden met het Sociaal Domein. In een e-mail zijn inmiddels de betrokkenen op de hoogte gebracht van het komende vertrek van diaken Rolfes. DKCI-voorzitter J.G. Verheij en mgr. Th.C.M. Hoogenboom schrijven daarin: “Herman Rolfes is ruim dertig jaar pastoraal actief geweest in het Aartsbisdom Utrecht, sinds 1993 als diaken. Wij zijn hem dankbaar voor zijn inzet en inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling van de diaconie en caritas in ons aartsbisdom en zijn inzet voor het missiesecretariaat.”

Over de wijze waarop na 1 augustus 2018 in het werkgebied van diaken Rolfes zal worden voorzien in de begeleiding van parochiële caritasinstellingen en parochies op het terrein van caritas en diaconie volgen tijdig nadere berichten. Hetzelfde geldt voor de voortgang van het missiesecretariaat. Betrokkenen ontvangen te zijner tijd ook bericht over de wijze waarop in zijn werkkring afscheid zal worden genomen.