Aartsbisdom > Nieuws > Diakendag dit jaar gehouden in Apeldoorn

Diakendag dit jaar gehouden in Apeldoorn

De Aartsdiocesane Diakendag wordt in 2018 gehouden op zaterdag 20 januari van 10.00 uur tot 16.00 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk en het pastoraal centrum te Apeldoorn (Hoofdstraat 18). Tientallen diakens, een aantal echtgenotes en leden van de bisdomstaf ontmoeten elkaar op deze jaarlijkse dag rond één of meer diaconale thema’s.

Na de ontvangst vanaf 10.00 uur in de pastorie start de dag om 10.30 uur officieel met een pontificale Eucharistieviering in de Onze Lieve Vrouwekerk. Hoofdcelebrant is de Utrechtse aartsbisschop kardinaal Eijk. Aansluitend is er een gesprek in de pastorie met een aantal Syriërs en Irakezen over hun integratie en de rol daarin van de Kerk.
Om 12.30 uur is er een gezamenlijke lunch met deze statushouders, gevolgd door een inleiding over de werken van Sant’Egidio in Apeldoorn. Deze beweging is in de Apeldoornse Emmaüsparochie actief met verschillende projecten. Aansluitend verplaatst het gezelschap zich naar de kledingbank voor een rondleiding, waarna de Diakendag wordt afgesloten met een drankje en een ontmoeting met een aantal vrijwilligers van de kledingbank.