Aartsbisdom > Nieuws > Diaken W.A. Kastelein overleden

Diaken W.A. Kastelein overleden

De eerwaarde heer Wilhelmus Antonius Kastelein, diaken van het Aartsbisdom Utrecht, is daags voor Kerstmis overleden. Hij werd geboren te Weesp op 27 maart 1939. Na zijn diakenwijding op 24 mei 1987 werd hij met ingang van 1 juli 1987 voor een periode van drie jaar benoemd als lid van het pastoraal team van de parochie De Goede Herder te Ede met eerste verantwoordelijkheid voor diaconie. Deze benoeming in Ede werd meermalen verlengd, op 27 maart 2006 ging hij met emeritaat.

“Wim was een van de permanente diakens van het eerste uur van het Aartsbisdom Utrecht. Hij was een trouw mens, voor de mensen om hem heen en in de parochie, maar ook in de Diakenopleiding Dijnselburg en de diakenkring. Wim en zijn echtgenote Ria kwamen altijd naar de bezinningsdagen op Dijnselburg, de retraites in Denekamp en de bijeenkomsten van de diakenkring,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het aartsbisdom heeft verstuurd.
“Als diaken heeft Wim, altijd gesteund door Ria, heel veel voor de mensen kunnen betekenen, binnen de kerkgemeenschap, maar ook daarbuiten,” aldus kardinaal Eijk. Zo bracht hij het diaconaat ook in praktijk in zijn werk voor een verzekeringsmaatschappij: hij weigerde bijvoorbeeld te dure verzekeringen voor mensen af te sluiten. “Als onbezoldigd diaken was hij diep doordrongen van de geestelijke opdracht mensen nabij te zijn in gezin en omgeving, werk en Kerk.”

De uitvaart zal plaatsvinden op donderdag 29 december 2016 om 13.00 uur in de St. Antonius van Paduakerk, Stationsweg 112 te Ede. Aansluitend zal hij worden begraven op de Algemene Begraafplaats aan de Asakkerweg 6 te Ede. Vervolgens is aldaar in de aula gelegenheid tot condoleren.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht