Aartsbisdom > Nieuws > Diaken Van Vilsteren nieuwe diocesaan diaconaal werker

Diaken Van Vilsteren nieuwe diocesaan diaconaal werker

Per 1 december 2022 start diaken A.J.H. (Tom) van Vilsteren (1960) uit Almelo als diocesaan diaconaal werker bij het Aartsbisdom Utrecht. Tot zijn werkzaamheden behoren het ondersteunen van de 40 P.C.I.-besturen bij hun werk en het steunen van diaconale projecten.

Dit gebeurt door het meedenken op plaatsen waar vragen leven, publiciteit verzorgen over diaconie in het aartsbisdom en het toerusten van nieuwe bestuursleden. Hij zal in het contact met P.C.I.-besturen tevens bijdragen aan een goede gang van zaken rond benoemingen, begrotingen en jaarrekeningen. Ook zal hij pastorale teams desgevraagd ondersteunen bij het maken van diaconaal beleid. Van Vilsteren werkte eerder 20 jaar als aalmoezenier bij Defensie, de laatste vijf daarvan was hij hoofdkrijgsmachtaalmoezenier. De afgelopen twee jaar was hij lid van het pastoraal team van de parochie Lumen Christi (Denekamp e.o.).

Tags: