Aartsbisdom > Nieuws > Diaken M.P. Boerboom overleden

Diaken M.P. Boerboom overleden

In Tiel is op 7 juli overleden de eerwaarde heer Marianus Petrus Boerboom, diaken van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Druten op 30 maart 1918. Zijn wijding tot permanent diaken vond plaats op 17 oktober 1982. Hij diende de Heer als diaken in de H. Dominicusparochie te Tiel. Op 1 april 1989 ging diaken Boerboom met emeritaat.

“Tot permanent diaken gewijd in 1982, behoorde Jan tot de eerste generatie permanente diakens in het Aartsbisdom Utrecht,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het aartsbisdom heeft verstuurd. Diaken Boerboom was reeds vóór zijn diakenwijding actief in de Dominicusparochie te Tiel, onder meer als voorzitter van de parochieraad, lid van het parochiebestuur en begeleider van parochiële vrijwilligers.
Kardinaal Eijk: “Jan was een echt familiemens. Het geloof heeft hij zijn hele leven lang beleefd als een pelgrimstocht, als een op weg zijn met de Heer. Hij volgde de ontwikkelingen in Kerk en samenleving op de voet en hechtte aan studieuze verdieping in het geloof. Aan het einde van zijn lange levensweg heeft hij in toenemende mate de kwetsbaarheid en beperkingen van zijn bestaan moeten ondervinden. Dat alles heeft hij zonder klagen in geloof aanvaard en gedragen. Wij mogen dankbaar zijn voor zijn lange en vruchtbare leven in dienstbaarheid. Onze dank gaat uit naar de medewerk(st)ers van Zorgcentrum Walstede, Sonate afdeling 1 & Duet afdeling 5 te Tiel voor hun liefdevolle verzorging. Gaarne verzoek ik u om hem in uw gebed te gedenken. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Er is gelegenheid tot condoleren en afscheid nemen op maandag 14 juli van 9.30 tot 10.30 uur in het rouwcentrum Van Kampen, Kwelkade 47 te Tiel. Aansluitend wordt om 11.00 uur een woorddienst ten uitvaart gehouden in de St. Dominicuskerk, St. Walburgkerkpad te Tiel, waarna de crematieplechtigheid om 12.30 uur plaatsvindt in de kleine aula van het crematorium Rijk van Nijmegen, Schoenaker 12 te Beuningen.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht