Aartsbisdom > Nieuws > Diaken J.B.H.M. Visser overleden

Diaken J.B.H.M. Visser overleden

Johan Visser, diaken van het Aartsbisdom Utrecht, is op 18 mei overleden. Johannes Bernardus Hendrikus Maria Visser werd geboren te Etten op 9 april 1943. Na zijn wijding tot permanent diaken op 10 maart 2002 was hij, verbonden aan het Dekenaat Gelderland-Oost, pastoraal werkzaam met een zending in de geloofsgemeenschappen binnen het parochieverband Terborg-Doetinchem.

Deze geloofsgemeenschappen maken sinds 1 januari 2017 deel uit van de nieuwe parochie Maria Laetitia. “Johan Visser was na de Lagere School enkele jaren student op het seminarie van de Montfortanen in Schimmert. Uiteindelijk trad hij als journalist in dienst bij meerdere regionale kranten in Oost Nederland. Met het ontvangen van de diakenwijding ging een oud verlangen van hem in vervulling en heeft hij gedurende vijftien jaren als permanent diaken Christus en Zijn Kerk mogen dienen,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht.
Diaken Visser was tevens een drijvende kracht in de Stichting Vrienden van Dora Visser, zo memoreert karidnaal Eijk. “Hij was met name verantwoordelijk voor de organisatie van de maandelijkse Eucharistievieringen op de eerste vrijdag van de maand in de H. Willibrordkerk te Olburgen. Wat betreft bedevaarten was Johan betrokken bij de Broederschap van Kevelaer en was hij voor de Regio Achterhoek organisator van de deelname aan de jaarlijkse Stille Omgang in Amsterdam.”

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht