Aartsbisdom > Nieuws > Veel diaconie in aprilnummer ‘Op Tocht’

Veel diaconie in aprilnummer ‘Op Tocht’

Medio april is de vierde editie van bisdomblad ‘Op Tocht’, jaargang 2016, van de persen gerold. In dit nummer is er onder meer aandacht voor het veelzijdige diaconale bezoek dat kardinaal Eijk en mgr. Hoogenboom onlangs brachten aan het sub-vicariaat Arnhem Oost. Ook de Ariëns Publieksprijs voor Diaconie 2016 komt aan bod: sinds 15 april kunnen mensen op de website van de Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling (klik hier) hun stem uitbrengen op liefst 30 genomineerde diaconale projecten.

Daarnaast besteedt het aprilnummer aandacht aan twee recente herdenkingen van christelijke martelaren. Verder bevat dit nummer veel parochieel nieuws, een verslag van de jongerenbijeenkomst op Palmzondag en is er weer ruim aandacht voor het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. In zijn column haakt kardinaal Eijk daarbij aan: hij schrijft over de Zondag van de goddelijke Barmhartigheid, die in het Heilig Jaar een extra accent krijgt.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’