Aartsbisdom > Nieuws > Dankviering voor paus Benedictus XVI in Utrechtse kathedraal

Dankviering voor paus Benedictus XVI in Utrechtse kathedraal

De kathedrale Salvatorparochie te Utrecht staat stil bij het terugtreden van paus Benedictus XVI op 28 februari met een plechtig gezongen Eucharistieviering in de Catharinakathedraal (Lange Nieuwstraat 36) op diezelfde dag. Na de Eucharistieviering wordt er deze middag gebeden voor het uitgestelde Allerheiligste Sacrament. Tot besluit van de middag is er om 17.30 uur een gezongen vesperviering, waarna rond 18.00 uur de zegen gegeven wordt.

“Deze middag willen wij stilstaan bij het werk van paus Benedictus XVI, die onze Kerk vanaf 2005 geleid heeft. Wij bidden de Heer om zegen voor de toekomst van onze Kerk en er zal gebeden worden voor de keuze van de nieuwe paus. Als biddende gemeenschap rondom onze Heer Jezus Christus willen wij onze eenheid en verbondenheid tonen met heel de Kerk van alle tijden en plaatsen. U bent allen van harte welkom,” aldus plebaan Van der Vegt van de kathedrale Salvatorparochie.

Programma:
– 12.30 uur begin gezongen Eucharistieviering
– Daarna uitstelling van het Allerheiligst Sacrament met gelegenheid tot stil gebed
– 15.00 uur Gezongen rozenkrans
– 17.30 uur Gezongen Vespers van de dag