Aartsbisdom > Nieuws > Chrismamis: aanwezigen krijgen tekst mgr. Eijk mee

Chrismamis: aanwezigen krijgen tekst mgr. Eijk mee

Tijdens de Chrismamis in Apeldoorn (31 maart) is een groet van aartsbisschop Eijk voor de parochies uitgereikt. In deze tekst staat mgr. Eijk onder meer stil bij het nieuws over het seksueel misbruik in de Kerk. De tekst is tevens per mail verstuurd naar de pastorale beroepskrachten en de parochiebesturen, met het verzoek deze zo breed mogelijk te verspreiden onder de parochianen.

De tekst is hier te lezen. Tijdens de Chrismamis vindt de zegening plaats van de olie voor de zieken en geloofsleerlingen, alsook de wijding van het chrisma voor het doopsel, het vormsel, de priesterwijding en de consecratie van kerken en altaren. Tijdens de Chrismaviering vernieuwen de priesters hun wijdingsbeloften aan de bisschop.

Alle aanwezigen kregen behalve de groet van mgr. Eijk voor de parochies ook de brief ’Waarom priesters?’ uitgereikt. Deze brief is verschenen bij gelegenheid van Witte Donderdag 2010 en past in het kader van het ’Jaar van de Priester’, dat paus Benedictus XVI vorig jaar heeft uitgeroepen.
Deze brief is ook te bestellen bij de Dienst Communicatie (tel.: 030 2338033).

Tags: ,