Aartsbisdom > Nieuws > Met de bus naar de Stille Omgang

Met de bus naar de Stille Omgang

Ga mee een avondje ‘stappen’ in Amsterdam, ga mee naar de Stille Omgang! De Stille Omgang is een jaarlijkse, nachtelijke stille tocht, waarbij het wonder van de Eucharistie uit het jaar 1345 wordt herdacht. De Stille Omgang vindt dit jaar plaats op zaterdag 22 maart. Tussen 20.00 en 0.30 uur is er in de St. Nicolaaskerk aan de Prins Hendrikkade een speciaal jongerenprogramma. Alle jongeren (14-30 jaar) zijn van harte welkom. Het is een uniek evenement in Nederland, een unieke gelegenheid ook voor ontmoeting: ontmoeting met andere jongeren en met Christus, in de Eucharistie. En dat alles in het hart van Amsterdam.

Diocesaan jongerenwerker Hao Tran: “Tijdens het jongerenprogramma staan we stil bij het thema ‘Open up’, onder andere door middel van muziek en/of theater en een spreker van formaat. Het hoogtepunt van de avond is het gezamenlijk lopen van de Stille Omgang. We zullen samen op zoek gaan naar hoe we ons open kunnen stellen voor God. Hoe kan ik Zijn stem goed verstaan? In alle ruis en lawaai van het leven is dat soms erg moeilijk. Welke rol speelt de stilte daarbij?”

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert een busreis naar het jongerenprogramma van de Stille Omgang. De bus (Happybus) heeft de volgende opstapplaatsen en tijden:

– 17.30 uur: vertrek Deventer, Mc Donald’s A1, Deventerweg 121a
– 18.00 uur: vertrek Arnhem, P+R Waterberg (kruising A12/A50), bij de Golfclub, Europaweg
– 18.20 uur: vertrek Ede, bushalte Stadspoort (Willy Brandtlaan)
– 18.50 uur: vertrek Nieuwegein Laagraven, McDonald’s A12, Ravenswaarde 1
– 19.30 uur: aankomst Amsterdam, Prins Hendrikkade 73

Als je vanwege de vertrektijden thuis niet kunt eten, neem dan iets mee wat je in de bus kunt opeten.

Na de Stille Omgang vertrekt de bus om 0.45 uur. Deze stopt op dezelfde plaatsen als op de heenweg en komt om 2.45 uur aan in Deventer (McDonald’s).

De kosten (reis en entree) bedragen € 15,- p.p., te voldoen in de bus.
Aanmelden kan tot 19 maart bij Hao Tran: tran@aartsbisdom.nl.

Meer informatie over de Stille Omgang:
www.stille-omgang.nl
www.stille-omgang.nl/jongeren