Aartsbisdom > Nieuws > Bisschoppelijke Vastenaktie opent nummer voor Nepal

Bisschoppelijke Vastenaktie opent nummer voor Nepal

Om de slachtoffers in Nepal te kunnen steunen, hebben de Nederlandse bisschoppen via de Bisschoppelijke Vastenaktie een eigen nummer geopend om geld in te zamelen voor directe hulp via de katholieke Kerk in Nepal. De lokale Kerk in Nepal werkt dag en nacht om de overlevenden van de aardbeving te ondersteunen door middel van het distribueren van voedsel, water en onderdak.

Naar de Nederlandse parochies gaat een brief om in de weekendvieringen van 9 en 10 mei te collecteren voor deze actie. De Bisschoppelijke Vastenaktie heeft een directe lijn met Caritas Nepal, waardoor de hulp via de lokale katholieke Kerk direct ter plaatse komt: “Wij roepen de Nederlandse bevolking in dit moment van grote nood op de slachtoffers te steunen in aandacht en gebed. Er is ook dringend behoefte aan financiële steun. U kunt geven op NL38INGB0002010534 t.n.v. de stichting Bisschoppelijke Vastenaktie onder vermelding van ‘Aardbeving Nepal’.”

Ook de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben een noodhulpnummer (giro 555) opengesteld. “Wij doen een beroep op u om edelmoedig bij te dragen. Nepal heeft onze hulp hard nodig,” aldus de Bisschoppenconferentie eerder deze week. In datzelfde bericht vroeg de Bisschoppenconferentie eveneens om gebed: “We roepen op tot gebed om Gods ontferming over allen die in Nepal slachtoffer zijn als gevolg van deze aardbeving en voor degenen, onder wie ook Nederlanders, die nog in onzekerheid verkeren over hun dierbaren.”