Aartsbisdom > Nieuws > Bestelperiode materialen Aktie Kerkbalans bijna ten eind

Bestelperiode materialen Aktie Kerkbalans bijna ten eind

Onder het motto ‘Wat is de kerk jou waard?’ vindt van 15 t/m 29 januari 2012 de Aktie Kerkbalans plaats. Begin augustus zijn alle parochies van het Aartsbisdom Utrecht aangeschreven en geattendeerd op de mogelijkheid om folders, posters en andere artikelen te bestellen. Deze bestelperiode voor materialen is bijna ten eind: bestellingen kunnen nog t/m 29 september ingeleverd worden.

Uiterlijk 30 september moet het bisdom de bestelling van alle parochies tezamen aanleveren. De sluitingsdatum voor bestellingen bij de centrale drukker is 1 oktober. De parochies ontvangen hun bestelling in de laatste week van november/eerste week van december, de factuur volgt een maand later.
Parochies kunnen per mail het bestelformulier insturen naar: economaat@aartsbisdom.nl. Dit e-mailadres is tevens te gebruiken voor vragen en opmerkingen over de Aktie Kerkbalans.

Lokale parochie
Kerkbalans is de gezamenlijke actie van vijf Nederlandse kerken voor de geldwerving ten behoeve van de plaatselijke parochies, gemeenten en kerken. In Kerkbalans werken samen: de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland, de Protestantse Kerk in Nederland, de Oud-Katholieke Kerk van Nederland, de Algemene Doopsgezinde Sociëteit en de Remonstrantse Broederschap.
De opbrengsten van de Aktie Kerkbalans zijn bestemd voor de lokale parochie: het jaarlijks opgehaalde geld wordt gebruikt om het onderhoud van de (vaak monumentale) kerkgebouwen te financieren, om de salarissen van pastorale beroepskrachten te betalen, en om de rekeningen van verlichting en verwarming van het kerkgebouw te voldoen.

Voor meer informatie: www.kerkbalans.nl.

kerkbalanslogo_fc