Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaarten krijgen prominente plaats op website aartsbisdom

Bedevaarten krijgen prominente plaats op website aartsbisdom

Aan de website van het Aartsbisdom Utrecht is het onderdeel ‘bedevaarten’ toegevoegd. Op deze pagina’s zijn niet alleen de diverse diocesane bedevaarten te vinden, ook de bedevaartsoorden in het aartsbisdom zelf krijgen de nodige aandacht. Sommige van deze plaatsen kennen een lange traditie. www.aartsbisdom.nl/bedevaarten richt het vizier op deze (niet altijd officieel erkende) plekken – overigens zonder te streven naar volledigheid.

Ook komt kort een aantal plaatsen aan bod die vroeger vele pelgrims trokken maar tegenwoordig enigszins in de vergetelheid zijn geraakt, of die juist in opkomst zijn als pelgrimsoord.

Begin maart heeft het aartsbisdom posters verstuurd naar de parochies met daarop het diocesane bedevaartprogramma in 2013 en 2014. De poster biedt informatie over de korte pelgrimage naar Echternach voor de springprocessie (Pinksteren 2013), de bedevaart naar Rome (september 2013) en de reis naar het Heilig Land (maart-april 2014). De centrale secretariaten hebben posters ontvangen voor alle locaties; ook zijn exemplaren bijgevoegd om bijvoorbeeld bij het locatiesecretariaat op te hangen. Als een parochie onvoldoende posters heeft ontvangen, kunnen deze worden nagezonden (zolang de voorraad strekt). Het parochiesecretariaat kan dit aanvragen via redactie@aartsbisdom.nl.

De bedevaartpagina’s zijn te vinden via het menu van deze site of rechtstreeks via www.aartsbisdom.nl/bedevaarten

poster-bedevaarten-2013