Aartsbisdom > Nieuws > Ariënszondag in teken van Heilig Jaar

Ariënszondag in teken van Heilig Jaar

Dit jaar staat Ariënszondag (28 augustus) in Maarssen (parochie St. Jan de Doper) in het teken van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. Want juist pastoor Ariëns kon als geen ander opkomen voor de minderbedeelden, de hongerigen spijzen, de dorstigen laven en de gevangen bezoeken. Deze kandidaat-zalige stelde zijn deur open voor zijn medemens.

Elk jaar komen parochianen en priesterstudenten van het Ariënsinstituut (de priesteropleiding van het Aartsbisdom Utrecht) samen om deze bijzondere man te gedenken. Zij worden zo opgeroepen om zijn voorbeeld na te volgen. Voor de priesterstudenten is dit tevens de start van het nieuwe studiejaar.
Mensen zijn van harte uitgenodigd om deze Ariënszondag mee te vieren. Dat kan door alle momenten mee te maken of voor een onderdeel te kiezen.

Het programma van de Ariënszondag is als volgt:

8.30 uur: vanuit de kerk een meditatieve wandeling naar de RK begraafplaats, naar het graf van pastoor Ariëns .
09.00 uur: start gebedsviering bij het graf van Ariëns .
10.00 uur: in de H.Hartkerk (Breedstraat 3 te Maarssen) Eucharistieviering met als hoofdcelebrant kardinaal Eijk
11.30 uur: koffie drinken met aansluitend lunch
12.00 uur: lunch met als thema ‘open deuren voor iedereen!’ Het wordt een lunch voor en door nieuwkomers. Zij maken een gerecht uit hun land van herkomst en de parochianen zullen heerlijke typisch Hollandse gerechten klaarmaken. De ontmoeting staat tijdens deze lunch centraal. De aanwezigen kunnen elkaar op deze manier beter leren kennen en proberen erachter te komen wat ze voor elkaar kunnen betekenen.

Meelunchen?
Aanmelden per e-mail: inspiratiedag2016@gmail.com of per telefoon: 06 24488108