Aartsbisdom > Nieuws > Afsluiting 125-jarig jubileum H. Martinuskerk Twello

Afsluiting 125-jarig jubileum H. Martinuskerk Twello

In de Martinuskerk te Twello (parochie Franciscus en Clara) was op zondag 12 januari de afsluiting van ‘125 jaar H. Martinuskerk’ en de presentatie van pastor Sebastian Gnanapragasam. Ruim een eeuw geleden besloot het toenmalige kerkbestuur om op de plaats van het voormalige koetshuis van het Huis Duistervoorde door architect Gerard te Riele een nieuwe neogotische kerk te laten bouwen, die in 1888 gereed kwam.

“Een kerk die niet alleen het middelpunt is van ons geestelijk leven maar in die vele jaren ook een centraal punt gebleken is in het sociale leven van Duistervoorde, en die daarnaast met zijn markante toren van 75 meter ook in architectonisch opzicht nog steeds in blikvanger is in heel Twello,” zo meldt de jubileumcommissie die in het jubileumjaar diverse activiteiten organiseerde.