Aartsbisdom > Nieuws > Afscheid mgr. De Kok van Ludgerusparochie

Afscheid mgr. De Kok van Ludgerusparochie

Emeritus hulpbisschop mgr. De Kok O.F.M. verhuist in de tweede volle week van januari naar zijn nieuwe onderkomen in Voorhout. De Ludgerusparochie in Utrecht waarin hij lange tijd woonde, viert “op feestelijke wijze in dankbaarheid” zijn afscheid op zondag 11 januari. Het programma start om 10.30 uur met een plechtige Eucharistieviering in de Jacobuskerk, met als hoofdcelebrant mgr. De Kok.

Na de koffie en lunch (12.00–13.30 uur)  is er tussen 13.30 en 14.30 uur een voordracht met power point over de katholieke kerk in Zuilen door Wim van Scharenburg. Pastor Jozef Wissink zal daarbij spreken over het thema ‘Kerk zijn zonder kerkgebouw?’ en er is een optreden van de diverse koren in de parochie.
Aansluitend is er van 14.30 tot 15.30 uur een afscheidsreceptie met hapje en drankje, waarbij iedereen welkom is om afscheid te nemen van mgr. De Kok.

Jacobuskerk, Prins Bernhardplein 40 Utrecht.

Foto: Geert van Tol