Aartsbisdom > Nieuws > Aartsbisdom lanceert website voor parochiesamenvoeging

Aartsbisdom lanceert website voor parochiesamenvoeging

Vandaag lanceert het Aartsbisdom Utrecht www.samenwerk.net. De gloednieuwe website richt zich op iedereen die bezig is met de samenvoeging van parochies. De site maakt onderdeel uit van het Extranet voor parochies, maar is ook – zonder inlogcodes – rechtstreeks toegankelijk. De naam ‘samenwerk.net’ staat voor samenwerking, netwerk, in verbondenheid de klus klaren, en is doelbewust gekozen.

Naast een informatief gedeelte, met de informatiemap, formulieren, werkinstrumenten en reglementen (alles wat ‘nodig’ is), kent de site een interactief deel. Hierin komen best practices aan de orde en interviews met betrokkenen bij het samenvoegingsproces. Bezoekers kunnen reageren, waardoor een levendig platform kan ontstaan. De webredactie is op zoek naar mensen die hun gedachten willen delen over de parochie die gaat ontstaan. Interesse? Mail naar: pers@aartsbisdom.nl.

Kaart
Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om vragen, ervaringen en reacties bij het samenvoegingsproces in te sturen, zeker wanneer het verhaal anderen kan inspireren en bemoedigen bij de werkzaamheden in het eigen parochieverband.
Een pronkstukje, waaraan de laatste finetuning nog plaatsvindt, is de kaart in de rechterkolom. Hierin zijn alle parochies/parochieverbanden ingetekend en is het gehele aartsbisdom virtueel te doorkruisen. Door in de kaart op de kerklocaties te klikken, worden bovendien de adresgegevens zichtbaar.
Een aantal onderdelen van de site is nog in opbouw. Dat wil zeggen dat de informatie achter de diverse knoppen nu soms nog wat summier is, maar binnenkort aangevuld zal worden.