Aartsbisdom > Nieuws > Aanbiddingsweekend Gemeenschap Shalom

Aanbiddingsweekend Gemeenschap Shalom

In het weekend van 25-27 november organiseert de Gemeenschap Shalom een 40 uur durende aanbidding in de Onze Lieve Vrouw Ten Hemelopneming kerk te Renkum (Dorpsstraat 1). Op zaterdag 26 november is er ook een nachtwake speciaal voor jongeren.

De Gemeenschap Shalom is een nieuwe roeping in de R.-K. Kerk en is sinds 2013 in Nederland om hun roeping ‘De Vrede van de Verrezen Christus’ te brengen naar alle mensen en met name jongeren. Er is speciaal gekozen voor een 40 uur durende aanbidding omdat dit een mooie traditie is binnen de R.-K. Kerk. Het getal 40 kan immers worden herleid naar verschillende Bijbelse gebeurtenissen.
De aanbidding start op vrijdag 25 november om 17.00 uur met een Eucharistieviering. Daarnaast is voor de resterende uren een programma samengesteld bestaande uit verschillende gebeden, zoals het Rozenkransgebed, lofprijzing met jongeren op zaterdagavond en het Getijdengebed. Daarnaast is er voldoende ruimte voor gebed in stilte.
Iedereen is van harte uitgenodigd voor de aanbidding. Belangstellenden kunnen zelf kiezen wanneer en hoe lang ze komen.

Jongeren Nachtwake
De Katholieke Gemeenschap Shalom nodigt bovendien jongeren die samen met andere jongeren willen bidden voor leeftijdsgenoten in de hele wereld uit voor de ‘Jongeren Nachtwake’ op zaterdag 26 november. Deze bijzondere avond in de Renkumse OLV Ten Hemelopnemingkerk vindt plaats tijdens het 40-urige Aanbiddingsweekend. De Jongeren Nachtwake begint om 19.30 uur en gaat de hele nacht door. “We zullen beginnen met een lofprijzing; een feestelijk moment waarin we samen God loven en danken. Vervolgens is er een gezellig moment van ontmoeting, spelletjes en wat lekkers. Gedurende de nacht zullen we afwisselen in de aanbidding van het Heilig Sacrament in de kapel tot de volgende dag. We zullen daarvoor een rooster maken: je kunt je dan aanmelden voor een tijdstip dat jou schikt,” aldus de Gemeenschap Shalom.

Programma:
19.00 uur: Lofprijzing
20.00 uur: Gezelligheid
22.30 uur: Nachtwake tot 6.00 uur

Jongeren die dat willen, kunnen bij de Gemeenschap Shalom overnachten. Meld je dan aan via tel.: 0317 356724.