Aartsbisdom > Nieuws > Gouden jubileum Maria Koninginkerk Deventer

Gouden jubileum Maria Koninginkerk Deventer

Dit jaar is het precies 50 jaar geleden dat wijlen kardinaal Alfrink de parochiekerk van de H. Maagd Maria Koningin heeft ingewijd. De afgelopen maanden was er al een grote varieteit aan jubileumactiviteiten, zoals een buurtfeest, een korenconcert en een lezing door Leo Fijen van de KRO/RKK. Op zondag 11 oktober was er ter ere van het gouden jubileum van de Maria Koninginkerk een feestelijke eucharistieviering met aartsbisschop Eijk als hoofdcelebrant.

Onder de concelebranten waren enkele oud-pastores, onder wie pastoor Poppelaars en pater Griffioen, maar ook vicaris R.G.W. Cornelissen van Deventer. De viering begon om 10.30 uur, na afloop was er een feestelijke receptie in huize Ludgerus tegenover de kerk. Daar ontmoette mgr. Eijk onder anderen het eerste en tevens gouden bruidspaar dat in deze parochiekerk in het huwelijk trad.
Zaterdagavond 17 oktober was er een bonte feestavond voor alle vrijwilligers van de kerk en hun partners in huize Ludgerus. De feestavond werd voorafgegaan door een vesperviering in de kerk.

mariakoningin0deventergoudenjubileumb