Aartsbisdom > Nieuws > Diakenwijding Frank Sieraal

Diakenwijding Frank Sieraal

Tijdens een eucharistieviering in de Heilig Kruis-kerk te Amersfoort heeft de aartsbisschop van Utrecht, mgr.dr. W.J. Eijk, Frank Sieraal tot permanent diaken gewijd. Sieraal volgde zijn opleiding aan de Diakenopleiding Utrecht. Concelebranten tijdens de viering waren onder anderen H. Pauw (pastoor van het parochieverband Amersfoort en de nieuwe regiovicaris voor Arnhem), H. Woorts (regiovicaris Utrecht) en W. Veldhuis (spirituaal van Frank Sieraal). Daarnaast assisteerden de diakens H. Schoot (bisschoppelijk gedelegeerde voor de Diakenopleiding Utrecht) en A. van Boven (diaken van het parochieverband Amersfoort).

Diaken J. Collignon trad op als ceremoniarius. De lezingen werden verzorgd door twee dochters van de wijdeling. In een overweging die Sieraal enkele weken voor zijn wijding schreef over zijn aankomende diakenschap zegt hij onder meer: “Naast mijn werk bij TNT Post als adviseur Kwaliteitsmanagement wil ik mij graag als ‘Dienstknecht van de Heer’ beschikbaar stellen voor ons gehele parochieverband. Door mijn wijding verbind ik mij met huid en haar aan onze Heilige Kerk. Maar wel met een maximum aantal uren. Mijn gezin moet daar helemaal achter kunnen blijven staan. En gelukkig is dat zo!”

Diaken Sieraal zal voorlopig taken verrichten in vieringen voor mensen met een verstandelijke handicap, het seniorenpastoraat, het opzetten van een parochiebrede MOV en ondersteuning van vrijwilligers. Voorts zal hij assisteren in de liturgie binnen het parochieverband, met name waar nadrukkelijk een diaconale thematiek aan de orde is.

Lees hier de homilie van mgr. Eijk bij de diakenwijding van Frank Sieraal.

diakenwijding-frank-sieraal2

Foto’s: Frans de Kok