Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Lourdes > Eerste Mariavesper in Vinkeveen druk bezocht

Eerste Mariavesper in Vinkeveen druk bezocht

Met een indrukwekkende lichtprocessie werd op 4 februari de Mariavesper in de H. Hart kerk te Vinkeveen afgesloten. Honderden mensen gingen met brandende kaarsjes door de kerk, waarna ze hun kaarsen bij de Mariagrot in de kerk plaatsten. In de maand februari wordt in elk van de drie nieuwe vicariaten van het Aartsbisdom Utrecht (Utrecht, Arnhem en Deventer) een Mariavesper met aanbidding van het H.Sacrament gehouden, waarin aartsbisschop mgr.dr. W.J. Eijk voorgaat. Aanleiding is de bisdombedevaart naar Lourdes van 25 april t/m 2 mei 2009 – aanmelden kan nog. De andere twee Mariavespers zijn op 16 februari te Renkum en op 17 februari in Schalkhaar.

De aartsbisschop zei in zijn homilie dat het Aartsbisdom Utrecht in zijn diocesane Lourdesbedevaart zich in de voorjaarsvakantie evenals de apostelen samen met Maria in gebed zal verenigen.
Voor de lichtprocessie van start ging, stak mgr. Eijk de bisdomkaars met daarop het logo van de bisdombedevaart aan. Deze kaars zal ook aanwezig zijn tijdens de verspervieringen in Renkum en Schalkhaar op 16 en 17 februari. Uiteraard zal de kaars ook meegenomen worden naar Lourdes, waar aartsbisschop Eijk deze kaars op de eerste avond van de bedevaart naar de Grot zal brengen.

mariavesper-1-kleiner
Mgr. Eijk en de Utrechtse regiovicaris H. Woorts, die tevens hoofdaalmoezenier van de diocesane Lourdesbedevaart is.