Aartsbisdom > Nieuws > Feestelijke opening jubileumjaar Gerardus Majellaparochie

Feestelijke opening jubileumjaar Gerardus Majellaparochie

De Gerardus Majellaparochie in Utrecht herdacht op 19 september haar 75-jarig bestaan. Dat werd gevierd met een plechtige pontificale Hoogmis met als hoofdcelebrant mgr. Eijk. In de fraai versierde kerk heette pastoor Alain-Dominique aan het begin van dit jubileumjaar de aartsbisschop, emeritus-pastoor mgr. Mensink, de algemene overste van de Broeders van St. Jan en alle aanwezige parochianen welkom.

In zijn preek ging mgr. Eijk uitvoerig in op het leven van de schutspatroon van de parochie, St. Gerardus Majella. Deze heilige “kan voor ons allen ook nu een voorbeeld, hulp, steun en voorspraak zijn in ons persoonlijke leven,” zo schrijft de parochie op haar website. De Hoogmis werd afgesloten met het Gerarduslied en de verering van de relieken van St. Gerardus, die de parochie zorgvuldig bewaart. Aansluitend was er een receptie in en rond het vlakbij de kerk gelegen Leerhuis.

gerardusmajellaparochie-jubileumjaar-2 gerardusmajellaparochie-jubileumjaar-3
Emeritus pastoor en erekapelaan van de paus Mensink in gesprek met parochianen

Zie de website van de parochie voor meer foto’s.